Rybny Świat

Rybny Świat

Wasze pytania

Czy latem obowiązuje zakaz połowu dorsza?

Od 1 lipca do 31 sierpnia każdego roku występują ograniczenia dotyczące połowu dorsza, które mają chronić ten gatunek w okresie tarła. Nie oznacza to jednak, że latem nie można kupić świeżego dorsza. Zakaz połowu obowiązuje bowiem tylko na środkowym i wschodnim Bałtyku. Dodatkowo, dzięki unijnym przepisom wprowadzonym w 2013 roku, z zakazu wyłączone są małe jednostki do 8 metrów długości, które mogą poławiać dorsza bez ograniczeń. Jednostki o długości od 8 do 12 metrów mogą łowić ten gatunek przez pięć dni w lipcu oraz pięć dni w sierpniu.

 

Świeży dorsz nie zniknie zatem z naszej oferty w okresie letnim. Ze względu na znacznie mniejsze rezultaty połowu, można natomiast spodziewać się, jak co roku, wzrostu cen tej ryby w miesiącach wakacyjnych.

Jak wygląda płatność za zamówione ryby?

W przypadku klientów indywidualnych płatność odbywa się przy odbiorze zamówienia. Nie pobieramy żadnej zaliczki przed dostawą, dlatego zamawiając u nas ryby nic Państwo nie ryzykują. Dla stałych klientów dopuszczamy płatność przelewem.

Opcję przedpłaty stosujemy jedynie w przypadku bardzo dużych zamówień indywidualnych oraz przy zamówieniach hurtowych.

Jaki jest koszt transportu zamówienia?

Dla klientów indywidualnych w ustalonych terminach transport jest BEZPŁATNY. Płatność odbywa się tylko za zamówione ryby. Najbliższe terminy oraz lista miejscowości znajdują się w zakładce "Dostawa" na stronie głównej.

 

W przypadku klientów hurtowych koszt transportu ustalany jest indywidualnie i zależy od wielkości zamówienia oraz lokalizacji miejsca dostawy.

Jaka jest minimalna wielkość zamówienia dla klientów indywidualnych?

Dla klientów z miejscowości, które znajdują się na trasie naszego przejazdu minimalna wielkość zamówienia danej pozycji podana jest w zakładce "Oferta" po kliknięciu w odnośnik "Szczegóły".

 

Uwaga! Zamawiając tylko ryby wędzone (bez ryb świeżych) minimalne zamówienie wynosi 3 kg.

 

W przypadku miejscowości znajdujących się poza trasą - wielkość minimalnego zamówienia ustalana jest indywidualnie i zależy od lokalizacji.

Czy ryby są mrożone na czas transportu?

Nie mrozimy ryb na czas transportu. Temperatura wewnątrz chłodni podczas transportu wynosi 0°C

W jaki sposób pakowane i przewożone są świeże ryby?

Świeże ryby dostarczamy zalodowane w opakowaniach styropianowych typu styrobox.

 

Towar przewozimy w specjalistycznym samochodzie posiadającym agregat chłodniczy wyposażony w system monitorowania aktualnej temperatury. 

 

           

Czy śledzie bałtyckie to śledzie zielone?

„Śledź zielony" to nazwa potoczna. Surowe śledzie nazywane są „zielonymi" nie z uwagi na kolor, tylko na świeżość. W naszej ofercie posiadamy świeże śledzie bałtyckie, zatem można je nazywać „śledziami zielonymi".

Czym się różni wędzenie na gorąco od wędzenia na zimno?

Wędzenie na gorąco odbywa się w temperaturze od 40°C do 90°C, natomiast na zimno wędzi się w temperaturze nie przekraczającej 30°C.

Dzwonek czy dzwonko? Która forma jest poprawna?

Kawałek wypatroszonej ryby pokrojonej w poprzek to DZWONKO.

Kontakt

Jeśli masz jakieś pytania możesz się z nami skontaktować za pośrednictwem poniższego formularza kontaktowego, telefonicznie lub mailowo.

Zachęcamy do składania zamówień poprzez umieszczony powyżej formularz zamówienia.

FHU RYBNY ŚWIAT
Radosław Telus

 

ul. Marcelińska 96A/81
60-324 Poznań

 

NIP: 697-220-74-30

info@rybny-swiat.pl

tel. 697 777 021

 

Polecamy:

JAMES COOK Kołobrzeg - rejsy morskie

GAMA Apartamenty noclegi w Kołobrzegu

Willa u Kowala - wynajem pokoi

Rybny Świat
Facebook